Obsidians Chris Avellone tror att framgången för retrolika rollspel på Kickstarter har öppnat ögonen för dylika titlar i de större spelförläggarnas ögon:

We have actually had companies reach out to us and go ‘you know what, for that price point, which is a much smaller risk than a lot of our AAA titles where there’s a lot more at stake, that’s much less risk for us and we wouldn’t mind exploring the idea of doing old-school RPGs that are set up like this’. That totally floors me, I did not realise there would be that sort of sea change from publishers, but apparently there are a number of publishers that realise that doing an Eternity-style game is a good fit for them, and I am thankful for that.

Det handlar dels om pengarna, rollspel med fötterna i den gamla skolan kostar betydligt mindre att utveckla än exempelvis Skyrim, och dels om att det ett oldschool-RPG är lättsålt till den nostalgiska massan. Slutresultatet är sekundärt på Kickstarter, pengarna har ju kommit in, men de spelförläggare som kastar sig över den här nygamla genren i tron om att det är enkla stålar kommer troligtvis bli besvikna, spår jag.