Descent i Unreal Engine 3

Rickard Olsson
Artiklar

För de som inte var med när det begav kan jag berätta att Descent är (eller var för sin tid i mitten av 90-talet) ett fantastiskt imponerande och spännande spel till PC. Man ska på prisjägarbasis eliminera ett utomjordiskt virus som tagit kontrollen över gruvarbetande robotar på solsystemets olika planeter, och allting utspelas i underplanetariska tunnelsystem där man flyger runt och försöker hitta banans boss samtidigt som alla infekterade robotar gör sitt för att stoppa spelaren.

Jag var helt fast då, och frågan är om jag inte kommer bli det igen. För nu är det någon som försöker göra om det första spelet i serien i Unreal Engine 3. Och förutom demot nedan som illustrerar hur långt gången personen i fråga är för tillfället så är det mycket mer som ligger på bordet, som bland annat följande:

  • A retelling of the original story.
  • Remakes of the original levels, with an emphasis on a thriller/horror atmosphere.
  • Remodeled and animated original robots with advanced AI.
  • All the weapons from Descent with potential new ones mixed in.
  • High-detail Pyro-GX ship model with 3D cockpit view
  • More diverse gameplay, but with a strong focus on the basics that made Descent great

Hjälp emottages tacksamt, så för mer information om projektet och kontaktlänkar klickar intresserade här.

Betyg

Snittbetyg 0 / 5. Antal röster: 0