Kalibreringar och bakom kulisserna på Gears of War: Ultimate Edition

Rickard Olsson
Artiklar

Det är bara en dryg månad kvar tills vi får sätta tänderna i Gears of War: Ultimate Edition, vilket för oinvigda är den upphottade versionen av första spelet i Gears of War-sagan. I samband med årets E3 fanns en beta tillgänglig under ett gäng dagar, och efter denna rapporterar The Coalition, utvecklaren av spelet samt kommande Gears 4, att man åtgärdat en rad saker, såsom:

  • Multiple fixes and tuning for the Gnasher Shotgun
  • Multiple fixes for Frag Grenades, Boomshot, and Torque Bow
  • Tuning for footstep audio and other sounds around a player
  • King of the Hill improvements, including ability for The Coalition to adjust more settings for competitive play
  • Removed active down from Active Reloaded Longshot sniper rifle and added/tuned active bonus for sniper bloom/aim.
  • Bug fixes and tuning for skill-based matchmaking
  • Tuned red/blue colours for team shaders (Locust/COG)
  • Improved look of blood and gore in gameplay
  • Improved game performance to reduce screen tearing
  • Bug fixes and tuning for Controller Sensitivity Settings
  • Various bug fixes on maps, weapons, matchmaking, audio, and controls.

Som synes är det överlag ganska generella förändringar, och säkerligen sådant som kommer att finjusteras ytterligare när utgåvan släpps på riktigt. Kanske inte fullt så spännande i nuläget.

Lite roligare blir det dock med den här bakom kulisserna-filmen som pratar om de förfinade mellansekvenserna mer i detalj. Håll till godo.

Gears of War: Ultimate Edition släpps till Xbox One och Windows den 25 augusti. Microsoft släpper även ett Xbox One-paket i Gears of War-stil. Det är dock inte mer spännande än en vanlig 500 GB-konsol med nedladdningskod för spelet.

Betyg

Snittbetyg 0 / 5. Antal röster: 0