The Elder Scrolls: Blades

Thord D. Hedengren
Recensioner

Jag köpte en iPhone XS Max för att The Elder Scrolls: Blades skulle släppas till iOS. Så här i efterhand var det lite onödigt kan tyckas, för även om jag spelade spelet ganska så flitigt i början, och la några spänn på inuti app-köp som skyndade på restaureringen av min stad, så var det inte direkt väl spenderad tid.

Grottorna är snygga, katakomberna med, men till slut har du sett dem alla. ”Till slut” sker rätt snabbt. Dessutom är det en snitslad bana och ett tämligen charmlöst stridssystem som bjuds. Tankarna går till (då) visuellt imponerande Infinity Blade, som såg ut som en konsolspel men visade sig ha samma djup som en lätt uppsvullen pannkaka. Riktigt så illa är det inte med Blades, men det är inte långt därifrån.

Att spelet ser ut som Oblivion snarare än Skyrim hjälper inte direkt, även om allt håller en rimlig upplösning. Och ljudet kommer och går lite fortfarande, men å andra sidan står det fortfarande ”Early Access” på laddningsskärmen och Arena-delen är inte öppen.

Nej, vi har inte fått allt det där än…

Jag kan inte hålla mig längre. Det här är det sämsta spel med Elder Scrolls-loggan jag spelat. Förvisso har jag inte testat N-gage-liret – det går inte att få tag på, mig veterligen – men det hette ju också The Elder Scrolls: Blades så jag misstänker att det är av samma skrot och korn.

Betyg

Snittbetyg 4.3 / 5. Antal röster: 3