Gears of War-mannen Cliff Bleszinski rörde igår om rejält i grytan kallad spelbranschen när hans uttåg från Epic Games utannonserades. Efter nästan två årtionden på samma ställe anser Bleszinski att det får vara nog. Han behöver en paus, som han själv uttrycker det i sitt meddelande till kollegorna:

I’ve been doing this since I was a teenager, and outside of my sabbatical last year, I have been going non-stop. I literally grew up in this business, as Mike likes to say. And now that I’m grown up, it’s time for a much needed break.

I will miss the projects, the playtests, the debates, and most importantly, the people. Epic only hires the best of the best, and it has been a joy working with each and every one of you on a daily basis, whether you were hired weeks ago or decades ago. I have been fortunate enough to collaborate with a variety of disciplines, from code to art to marketing and PR – it’s been one big, rewarding learning experience. I’m confident that each project that is being built, whether at Epic, Chair, PCF, or Impossible will be top notch and will please gamers and critics alike.

Vart han tar vägen efter Epic återstår att se, men någon framstående position inom speldesign någon annanstans är nog inte särskilt troligt. Vad det än blir så det inte utan att undertecknad fäller ett par virtuella tårar och tackar för allting Gears of War han givit oss genom åren. Serien har dock tillräckligt mycket grund i nuläget för att kunna överleva utan honom, men det svider.

Kör hårt, Cliffy!